De grootste kerk ter wereld in een ZOUTMIJN! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu De grootste kerk ter wereld in een ZOUTMIJN! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

De grootste kerk ter wereld in een ZOUTMIJN!

Door: Sjuul

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

04 Augustus 2015 | Colombia, Bogota

De grootste kerk ter wereld in een ZOUTMIJN!

Dag 3

Vandaag is ut alweer de letste daag in Bogota. Vanochtend iers ontbeate beej ut hotel en toen met de bus 2 oer op paad gegoan.

Om 10.00 uur kwamen we bij de zoutmijn aan. Een goot grottenstelsel in een berg bracht ons naar de vele kruisen die prachtig waren verlicht. De tunnels waren mooi uitgehakt en je zag overal het zout zitten. Alle tunnels leiden naar een grote centrale ruimte…namelijk de kerk. Op zondag worden er nog steeds missen in verzorgt. Het is heel speciaal om op zo’n bijzondere plaats de kerkbankjes te zien staan. Het was een prachtig gezicht om te zien hoe de mensen het duizenden jaren geleden allemaal hebben gedaan.

In de middag ben ik naar de arena van Bogota gelopen en heb de winkelstraat nogmaals bezocht. Het blijft een aparte wereldstad. Fijn om dit even mee te pikken. Morgen begint de reis dan echt. We gaan morgen al naar een WOESTIJN. Ik ben bang dat daar geen wifi zal zijn. Over enkele dagen spreken we elkaar weer. We overnachten morgen in tenten. Dus hopelijk hebben we goed en rustig weer. Tot de volgende keer.

Met vriendelijke groet,
Sjuul Stappers